×

حلقه انحصار بازهم اینترنت را گران کرد

به‌نظر می‌رسد ذی‌نفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که یک حلقه خاص هستند، بی‌توجه به شرایط اقتصادی مردم و فارغ از وعده‌ها و تصمیمات دولت، خواسته‌های خود را به مسئولان و جامعه تحمیل می‌کنند

  • گزارش, منتخب سردبیر
  • نویسنده:
  • 10 دی 1402
  • 28 بازدید
  • 0
  • حلقه انحصار بازهم اینترنت را گران کرد

    در واکنش‌هایی که تاکنون به افزایش قیمت اینترنت صورت گرفته علاوه بر محاسبه هزینه‌ها یک نکته دیگر نیز دیده می‌شود و آنهم بی‌اعتمادی و ناامیدی نسبت به بهبود کیفیت اینترنت است.

    روزنامه جوان در این خصوص نوشته: کاربران معتقدند اپراتور‌های اینترنت به میزان قیمت افزایش اینترنت پایبند نیستند و معمولاً بیشتر از آنچه اعلام می‌شود، حجم بسته‌ها را حساب و کتاب می‌کنند، چون برای دسترسی به اینترنت، هزینه‌های جانبی دیگر و در کنار آن قانون‌گریزی هم دارند، مانند آنچه قرار بود استفاده از محتوا‌های داخلی را نیم‌بها حساب کنند، ولی این کار را اجرایی نکردند.

    بیشتر بخوانید: اصلاح‌طلبان در آستانه ائتلاف با اعتدالی‌ها

    موضوعی که عباس آسوشه، عضو سابق مرکز ملی فضای مجازی به آن اشاره کرد بحث قابل اندازه‌گیری برخی شروطی است که رگولاتوری برای اپراتور‌ها تعیین کرده است. یکی از این شروط افزایش ۳۰‌درصدی سرعت اینترنت است، این در حالی است که سرعت اینترنت را چگونه باید اندازه‌گیری کند و کاربر چگونه متوجه خواهد شد سرعت اینترنتش ۳۰درصد افزایش یافته و بابت آن پول بیشتری داده است؟

    به‌نظر می‌رسد ذی‌نفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که یک حلقه خاص هستند، بی‌توجه به شرایط اقتصادی مردم و فارغ از وعده‌ها و تصمیمات دولت، خواسته‌های خود را به مسئولان و جامعه تحمیل می‌کنند و از آنجا که این حوزه انحصاراً دست همین حلقه است و به دلیل نبودشفافیت، رقابتی نیز صورت نمی‌گیرد، مردم مجبور هستند با هزینه بیشتر و البته کیفیت و خدمات‌دهی به مراتب پایین‌تر از اینترنت استفاده کنند، آنچه از این جهد به جای می‌ماند، انتفاع حلقه خاص و نارضایتی عمومی است.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhesiyasat.ir/?p=66

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | صبح سیاست