×

اصلاح‌طلبان در آستانه ائتلاف با اعتدالی‌ها

اخیرا هم محمدباقر نوبخت و هم محمدعلی وکیلی خبر داده‌اند که میان اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها ائتلاف رخ خواهد داد.

  • گزارش
  • نویسنده:
  • 10 بهمن 1402
  • 73 بازدید
  • 0
  • اصلاح‌طلبان در آستانه ائتلاف با اعتدالی‌ها

    آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان به تدریج مشخص می‌شود. آنها کشمکش‌های فراوانی بر سر این دوره از انتخابات با یکدیگر داشتند؛ از اصل ورود به انتخابات تا ورود با هویت اصلاح‌طلبی یا ائتلاف با اعتدالی‌ها. در این بین طیفی از اصلاح‌طلبان راه انفعال را در پیش گرفته است و همین است که حالا مشارکت‌طلبان تصمیم‌سازان اصلی در این دوره از انتخابات در جبهه اصلاحات شده‌اند. تحریم‌طلبان خیلی سعی داشتند گفتمان خود را به دیگر اصلاح‌طلبان تحمیل کنند اما طیف خواهان مشارکت هم لحاظ عددی بر آنها برتری یافت و هم از منظر گفتمانی. این شد که حالا احزابی مانند کارگزاران، اعتماد ملی، مردم‌سالاری و ندای ایرانیان هم نامزدهایشان تقریبا مشخص شده است و هم حالا شیوه ورودشان به انتخابات که به احتمال بسیار زیاد ائتلافی خواهد بود.

    اخیرا محمدعلی وکیلی، از فعالان اصلاح‌طلب خبر داده است که اصلاح‌طلبان بدون ائتلاف با نیروهای اعتدال عملا نمی‌توانند لیست خود را پر کنند به همین دلیل ائتلاف در کار خواهد بود. او حتی گفته که ممکن است علی مطهری سرلیست اصلاح‌طلبان باشد.

    بیشتر بخوانید: عقب‌نشینی «شریان» از رقابت درون‌جریانی

    حالا اما محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه به عنوان نزدیک‌ترین حزب به حسن روحانی گفته است: «حزب اعتدال و توسعه و برخی احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرای معتدل با شفافیت و صداقت وارد میدان شده‌اند… با برخی احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرای معتدل جلسه داریم و قرار شد با هماهنگی در هر حوزه‌ای که این احزاب افراد مطمئن دارند، بر آن‌ها تمرکز کرده و با یکدیگر رقابت نکنیم؛ بنابراین احتمال لیست مشترک وجود دارد».

    با این اوصاف به نظر می‌رسد که شکل نهایی ورود انتخابات اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها همین شیوه ائتلافی باشد البته که مشخص نیست آیا تکرار ائتلاف میان این دو گروه سیاسی می‌تواند مانند سال‌های ۹۲ و ۹۴ مخاطبان در میان مخاطبان اصلاح‌طلبان مورد توجه قرار بگیرد یا خیر؟

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhesiyasat.ir/?p=142

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | صبح سیاست